Varukorg: ( föremål)
Töm varukorg

Se varukorg

Fraktpriser


Inom Sverige


Inom EU


Resten av världen


Betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms.


När du kommer till kassan väljer du på följande betalningssätt:


1 Fakturering - Fakturan skickas med i paketet och du har 10 dagar på dig att betala.

2 Förskottsbetalning - Betalningen sker då i förskott till Östergötlands Ullspinneri AB på bankgiro 446-9300. Lägg till 60 kr för frakt och expediering om summan av ordern understiger 1000 kr. Ange dina varor, namn, adress och telefonnummer och märk betalningen med förskott.


Kortbetalning är under bearbetning och kommer att bli möjligt framöver.


Leverans

Varor som finns i lager skickas normalt från oss inom tre arbetsdagar från att vi mottagit ordern.


När varor inte finns i lager kontaktar vi dig inom fem arbetsdagar.


Om paket ska lösas ut ska kunden göra det inom den tid som anges i aviseringen. Kunden får alltid en avisering som visar var och när paketet ska hämtas. Om kunden inte har hämtat ut paketet har Östergötlands Ullspinneri rätt att debitera kunden en avgift på 200 kronor för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift.


Hämta i butik

Du kan hämta din vara på Östergötlands Ullspinneri i 14 dagar efter att du köpt den. Om du fortfarande inte hämtat den efter 14 dagar så tolkar spinneriet det som att du ångrar ditt köp och kontaktar dig.


Integritetspolicy

Östergötlands Ullspinneri lämnar ej ut dina personuppgifter till utomstående.


Ångerrätt

Din ångerrätt gäller under 14 dagar enligt konsumentskydds-lagstiftningen. Produkten ska returneras i helt oförändrat skick.


Återbetalningsskyldighet

Om du utnyttjat din ångerrätt betalar Östergötlands Ullspinneri tillbaka det du betalat senast inom 30 dagar från den dag de mottagit varan.


Retur

Alla varor som skickas tillbaka ska vara inslagna och väl paketerade.


Fellevererad eller saknad vara

Om du saknar en vara eller fått fel vara ska du anmäla det till Östergötlands Ullspinneri inom 5 dagar från dagen du mottagit ditt paket. Meddela vilken vara som saknas eller vad som blivit felleverat så får du hjälp.


Skadad vara

Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria inom 3 dagar från att du har mottagit dem. Om paketet har blivit skadat vid leveransen ska du anmäla skadan direkt till ditt postombud när du hämtar ut ditt paket, eller till transportfirman som levererar ditt paket.